lørdag den 28. juni 2014

Studenter, mig selv, Buzzador og mad.

De sidste par dage har været præget af studenter, der har fået deres huer. Hold nu op, hvor bliver der spillet højt musik, råbt og skreget og dyttet. Hvor er det hyggeligt!

Jeg er ikke blandt de, der har taget en STX eller en HF. Jeg tog 1. g. i 2001 og droppede derefter ud. Jeg var ganske enkelt ikke klar, og jeg kedede mig med det.
Der skulle i stedet gå en del år før jeg var uddannelsesklar, jeg afsluttet i 2012 Web-Integrator-uddannelsen, som så også gav mig blod på tanden. Desværre er det begrænset hvad WI'en kan bruges til, så da jeg bestemte mig for at fortsætte uddannelseriet kunne jeg end ikke bruge den til at komme ind på et 1-årigt adgangskursus på Uni, men i stedet med ½ år hvor jeg læste op.. Til at kunne tage et 1-årigt adgangskursus. Dette bestod jeg i juni 2013 og kom derefter ind på min drømme-uddannelse.
Der har været mange ting, som har præget mit liv i forhold til at tage en uddannelse, men jeg fortryder absolut ikke, at jeg ikke har været ordentligt i gang før.
Havde det ikke været for WI-uddannelsen, så havde jeg ikke mødt kæresten min. Og jeg havde ikke mødt hende, som skulle ende med at blive min "hofte" (kælenavn en lærer gav os, da vi sad mere eller mindre sammen ved hoften), som er hende, der satte mig sammen med kæreste. (TAK, hofte!).

Jeg havde nok heller ikke valgt den nørdede vej, hvis jeg havde gennemført Gymnasiet. Dengang var tankerne på marinebiologi (?!).
Senere, da min mor blev syg, gik tankerne på at blive Ekkokardiograf.
Ak ja, tankerne har været mange. Dog føler jeg nu, at jeg har fundet min hylde i livet. Jeg har fået mig en skøn kæreste, en lækker hvalp, en underlig gammelkat, og jeg bor i skønne omgivelser. Jeg er i dag glad for mine valg, også selvom min familie synes det er en kende mærkværdigt, at jeg i en alder af snart 30 år stadig gerne vil studere videre.

Det eneste, der stadig går mig på, det er den ufrivillige barnløshed. Men igen, havde jeg fået børn tidligere, så havde jeg sikkert ikke været hvor jeg er nu. Og jeg havde helt sikkert ikke haft kæresten.

Alt i alt er jeg glad og tilfreds - også selvom økonomien til tider er meget stram. Jeg har det godt, og det er det vigtigste.

For tiden kommer bloggen til at bære præg af testeri. Jeg er lige nu i gang, som  med at teste Storytel.dk, som Buzzador, og skal i næste måned teste og buzze om BIC Soleil Bella. Det betyder der vil blive skrevet en del om begge dele. 

Jeg har nu været i gang med at teste Storytel.dk som Buzzador et par dage, og jeg må sige, at jeg er godt begejstret for produktet!

Jeg har ikke fået lyttet til mere end en enkelt bog, men jeg har nydt den. At kunne gå rundt og "læse" en bog mens man laver en masse andet, det er nu hyggeligt.
Derudover har jeg muligheden for at give bøger i gave, hvilket jeg synes er lidt sjovt. Til dem jeg giver lydbøger i gave er der "no strings attached" - bogen er til fri læsning og man behøver ikke at skulle gennem en masse bøvl, og man ender ikke med at binde sig til noget, der kan ende ud i en betaling. Den ene bog er uden omkostninger for læseren.
Lige nu er jeg dog ikke helt sikker på det er noget jeg vil fortsætte med når kampagnen er slut. Selvom jeg synes det er sjovt, så synes jeg nu det er endnu mere sjovt at sidde med en fysisk bog i hånden. Det kan dog nå at ændre sig mange, mange gange endnu! 
Derudover vil jeg henvise til min reklamepolitik her.

Aftensmaden i dag bliver "hvad fryseren formår". Jeg har taget en svinefilet op ad fryseren, som skal kombineres med kartoffelbåde (til kæresten) og bønnefritter (til mig selv). Eller også bliver kødet tilberedt, skåret i tynde skiver og proppet i et sandwich-stykke. Ubeslutsomhed! Det må jeg finde ud af når tiden bliver til aftensmad.

God lørdag, folkens!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar