torsdag den 5. juni 2014

Grundlovsdag, æggesalat og krydderurt-forsøget

Så nåede vi endnu en af de mange helligdage - Grundlovsdag.
Dagen er gået med, at jeg fik lov til at sove helt til kl. 8:30! Det er jo helt vildt :D
I går blev jeg overfaldet af øm hals, feber og tungt hoved. Rigtig herligt når man ikke har tid til det. Så dagen blev brugt på - efter jeg kom hjem - at sove, sove, spise, sove og sove.
Heldigvis har jeg en vidunderlig kæreste, som i går var så sød at varme rester af Chili sin Frijoles og friturestege nogle Chili Cheese Tops til mig - det er da kærlighed!
Dog havde jeg en vågen periode, hvor jeg virkelig lyst æggesalat, altså er jeg nødt til at lave det i dag.

Uh uh uh! Mine krydderurter! Se lige hvordan de er på vej HER!

Æggesalat

 

4 hårdkogte æg
3 spsk mayonnaise
½ tsk karry
1 dusk purløg
salt, peber

Æg og purløg hakkes fint, og blandes i en skål med de andre ingredienser.



Æggesalat er let og enkelt og kan varieres på mange, mange måder. I stedet for karry kan der f.eks. bruges paprika.
I dag har jeg lavet den helt enkel, men i stedet for purløg kan der bruges
  • revet løg - der skal ikke bruges så meget, da det hurtigt kan blive stærkt
  • revet æble - ca. ¼ æble, gerne et af de grønne, saftige
Ligeledes kan (noget af) mayonnaisen substitueres med
  • 1 avokado
  • skyr (dog ville jeg stadig bruge mayonnaise, så det ikke bliver FOR syrligt og "tørt")
  • cremefraiche (38%)
Der er uanede muligheder!
Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar