søndag den 15. juni 2014

Pandekager og rygestop

Jeg har virkelig, virkelig, VIRKELIG lyst til en smøg. Og pandekager, men mest en smøg.

I aftes røg jeg min - forhåbentlig - sidste smøg. Det var nogle sørgmodige 7 minutter mens jeg tog afsked med min sutteklud gennem alt for mange år.
Og nu sidder jeg  her. En søndag. Røgfri gennem 20 timers tid. Og jeg har VIRKELIG lyst til en smøg. Sådan. VIRKELIG lyst til en smøg.
Lyst til en smøg, men ikke brug for en smøg. Jeg har ikke et behov for at ryge - måske det også er et tegn på, at det er et godt tidspunkt at stoppe røgeriet.
Jeg er nu ret sikker på, at jeg ville ryge, hvis jeg blev tilbudt en smøg lige nu. Men med det sagt, så har jeg ikke lyst til at være ryger, ikke længere. Jeg har det godt med beslutningen om, at det nu er slut. Og jeg har det godt med, at kæresten min er med på at stoppe med at ryge - også selvom han nu har det kampdårligt (jeg aner ikke hvordan han kan blive så syg af at stoppe med at ryge, men han er helt skidt!). Åh hvor jeg elsker ham for, at bakke mig så meget op. Han er en engel er han. Min kæreste.

En smøg kunne være virkelig rar lige nu. Kan mærke i min hage, åndssvagt nok, at jeg har abstinenser. En smøg kunne være så rar. Såååå rar.

Fordi, det at stoppe med at ryge, det betyder åbenbart, at man ikke længere kan styre sin krop. Min er midlertidigt gået i stykker. Den trænger til en smøg, som kan gøre, at den kan fungere igen. Da jeg skulle op efter mel og smør - til pandekager, jeg har virkelig lyst til pandekager - formåede jeg at falde. Med min, ikke så lille, cykel i hånden faldt jeg. Hvad sker der for det?! Så kan man få lov til at sidde tilbage her.. Uden en smøg i kæften og nu med hudafskrabning.

Krydderurterne har igen i dag fået vand - det er utroligt som de vokser! Følg med HER.

Til gengæld står den på pandekager i dag! Det har jeg næsten lige så meget lyst til, som en smøg. Jeg har længtes efter sådan nogle de sidste dage, men har ikke fået taget mig sammen til at hente mel. Det er sket nu! Så! Tra da da daaaaa:

Pandekager

ca. 10 stk.

125 g mel
30 g sukker
1 tsk vaniljesukker 
½ tsk salt
3 dl mælk
3 æg

2 spsk smør

Pisk æggene sammen med mel, sukker, vaniljesukker og salt sammen i en skål. Mælk røres i lidt ad gangen.
Smelt smør på den pande der skal bruges til at stege pandekagerne. Når smørret er smeltet, og ikke brunet, røres det i dejen (tør panden med lidt køkkenrulle).

Steg pandekagerne ved middel varme til de er lysebrune.


Grunden til, at mine pandekager i dag er så gyldne er, at jeg har brugt kokossukker - jeg havde glemt alt om sukker. Der skal bruges samme mængde kokossukker, som almindeligt sukker.
Hvordan pandekagerne skal laves er kæresten og jeg dybt uenige i. Dette er min version, som jeg synes smager dejlige. Og kæresten spiser dem nu også med velbehag, også selvom de ikke er "helt rigtige". Hans version må komme næste gang han bager pandekager - der kan godt gå lidt år endnu ;)
Velbekomme! - og nu vil jeg drømme om en smøg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar