mandag den 26. maj 2014

Til mit endnu-ikke-undfangede barn

Kære Peanut
Allerede før jeg ved du overhovedet er på vej, så er du elsket - ikke kun af mig, men også af manden, der skal være din far.
Vi har forsøgt at gøre drømmen om dig til virkelighed i mange år efterhånden - du blev begyndt planlagt i Oktober 2012 og tanken om dig har været elsket lige siden.

Allerede nu lover jeg dig, at jeg vil gøre mit for du bliver verdens dejligste unge.
Jeg lover dig, at jeg vil gøre alt der står i min magt for, at du har det godt.
Jeg lover dig, at jeg vil lære dig at begå dig i verden.
Jeg lover dig, at jeg vil lære dig at deltage i vores demokrati.
Jeg lover dig, at jeg vil lære dig vigtigheden i at sætte dit kryds på stemmesedlen.
Jeg lover dig, at jeg vil være ligeglad med om du har den samme politiske overbevisning som mig. Din far og jeg er trods alt i hver vores ende af stemmesedlen.
Jeg lover dig, at jeg altid vil stå ved din side - både når det er godt og når det er skidt.
Jeg lover dig, at du til evig tid vil være min nummer 1.
Jeg lover dig, at jeg vil lære dig at lave mad.
Og især vil jeg love dig, at jeg vil lære dig at lave spaghetti med tomatsovs og pølser - ligesom din mormor lærte mig.
Jeg lover dig, at jeg altid vil huske din fødselsdag.
Jeg lover dig, at du aldrig glemmer mors dag og fars dag. Vi glæder os til morgenmad på sengen.
Jeg lover dig, at jeg vil hjælpe dig gennem alle de forhindringer du må støde på din vej.
Jeg lover dig, at du vil blive bedre til at holde planter end jeg er.
Jeg lover dig, at jeg vil lære dig at være åben.
Jeg lover dig, at du altid vil vide, at det er ok at græde.
Jeg lover dig, at du altid må fortælle mig hvordan du har det.
Jeg lover dig, at du bringer et smil på mine læber.
Jeg lover dig, at du vil vokse op med kærlighed fra en masse mennesker, som allerede nu glæder sig til at møde dig.
Jeg lover dig, at jeg vil fortælle dig at jeg elsker dig ved hver en given lejlighed. 
Jeg lover dig, at du vil lære din mormor at kende, også selvom du ikke får hende at møde.
Jeg lover dig, at du altid vil føle dig tryg herhjemme.
Jeg lover dig, at din far vil lære dig vigtigheden i lego.
Jeg lover dig, at din far og jeg gentagne gange vil vise dig hvordan man skiller og samler en computer.
Jeg lover dig, at jeg vil støtte dig i dine skrupskøre idéer. Dem kommer der mange af i årernes løb, når du har forældre som os.
Jeg lover dig, at jeg vil elske dig til evig tid. Og lidt til. Altid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar