fredag den 9. maj 2014

Og det blev fredag...

Nedtællingen er i gang. Nu varer det ikke længe før min mormor finder vej herind og senere kommer mine svigerforældre. Der er dage, som i dag, hvor jeg savner min mor lidt ekstra. I slutningen af måneden rammer vi hendes fødselsdag - hun ville være blevet 48 år. Eller rettere; 29 igen igen.
Min mor blev i 2006 ramt af lungekræft - ikke-småcellet lungekræft. Vi var heldige, at vi nåede at få mere end et år med hende efter diagnosen, men det var dog også en tid med op- og nedture. Hun klarede det så flot. Hun gik bort d. 2/10-2007. Jeg elsker dig, mor.
Jeg har en længere beretning liggende, som vil blive slået op på siden her en dag - men ikke i dag! I dag vil jeg have lov til at savne min mor, savne at have hende når jeg stresser rundt i køkkenet (og i det hele taget hjemmet) inden (og under) besøget. Min mor var en verdensmester i et køkken. Jeg kender ingen med evnen til at få alt ud af ingenting - det kunne hun! Dog håber jeg, at hun kigger ned og er lidt stolt når hun ser mig lave mad :D Vidende, at jeg stresser ud over alle ender. Jeg er ret sikker på, at hun allerede nu sidder og griner af mig. Og knurrer lidt af kæresten min, som ligger og bobler på sofaen.

Kødet er allerede nu i oven:


Her skal det blive i ca. 10 timer endnu.

Jeg burde komme i gang med at rydde det sidste op. Men men men.. MEN! Jeg er nødt til at sidde her og vågne med min kaffe. Stadig. Efter 1 hel times oppetid. Og de sender min svaghed på TV3; "Keeping Up With the Kardashians". Jah, det er reality-tv om mennesker, der er kendte for at være kendte. Men ihhh! Jeg elsker det!
Så det må være det for nu. Jeg vil sidde med min kaffe og kigge tv - helt indtil jeg tager mig sammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar