lørdag den 12. juli 2014

Lørdag, lørdag, lørdag

En dejlig dag med kølig luft. Det var en fryd at vågne op og ikke være fuldstændig badet i sved. Dog kunne jeg godt have brugt lidt sol da jeg sad på terrassen og nippede røde stikkelsbær.
Lidt over 1 kg blev det til i dag



Det er mange stikkelsbær at gå igennem! Men med de grønne stikkelsbær forleden og solbær i går, så er jeg efterhånden i god træning. Jeg kom igennem dem alle, og posen ligger nu i fryseren.
Jeg har stadig store planer for resten af de bær, der er at finde i haven; der er stadig en masse solbær, jordbær, grønne og røde stikkelsbær, og rabarber (som ikke er et bær, men som stadig skal bruges). Så resten af weekenden og starten af næste uge skal bruges på at plukke, nippe, koge, fryse en masse.

I morgen skal vi mødes med kærestens mor, hvis vejret gider lege med. Hun skal over med eller efter? en hund her på Sjælland, så vi har aftalt at mødes over en kop medbragt kaffe.
Men nu må vi se hvordan vejret arter sig, DMI har trods alt varslet om kraftig regn fra midnat og frem til eftermiddagen.

Efter at have plukket og nippet stikkelsbær har jeg ikke lavet det store. Hygge med kæresten i det kølige vejr, nydt ikke at være ved at dø af varme, spist is og lavet krebinetter (i dag fyldt med ost og bacon) med baconbønner, sovs og kartofler til aften. Det har været lige til at leve med!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar