mandag den 7. juli 2014

Ikke alle mandage er helt så ringe endda

For denne mandag er den mandag hvor min dejlige kæreste vender næsen hjem fra Jylland. Han er i skrivende stund på vej hjem! Jubii!

Jeg har haft en skøn weekend med kusinen, og en dejlig nat alene, men jeg har savnet ham og jeg savner ham endnu mere nu jeg ved, at om ganske få timer, så kan jeg kysse på ham igen. 3 år plus en masse måneder har vi været sammen, og stadig bliver jeg helt varm indeni ved tanken om ham. Det må da være kærlighed?
Hæmoriden AKA hvalpen tror jeg nu også savner sin far - han render stadig i røven på mig, som om han er lidt bange for, at jeg også skal smutte. Og gammelkatten nyder freden, as usual. Jeg tror ikke han har nogen holdning til at en af os mangler - så længe der stadig er en tilbage til at fylde madskålen op er han tilfreds.


Oveni hatten kommer kæresten hjem med arbejde. Altså som han skal starte nyt arbejde i slutningen af måneden!
Så der er to ting, der skal fejres i dag - min hjemvendte kæreste og hans nye job. Og det skal gøres med det mad, som han har allermest lyst til. Da jeg kommenterede aftensmad i formiddags via mobilen nåede jeg dårligt at tale ud før han havde sagt FLØDEKARTOFLER! Altså skal vi have flødekartofler.
Normalt når jeg tager hakket gris op ad fryseren ender jeg med at lave frikadeller i alle mulige afskygninger - hvilket kæresten også godt kan lide! - men han er mere til krebinetter. Så flødekartofler og krebinetter!

Flødekartoflerne bliver de nemme af slagsen, og opskriften på dem kan findes !HER!. Opskriften på krebinetterne kommer her:

Krebinetter

4 stk

500 g hakket gris (eller kalv/flæsk)
½ dl mælk
½ dl mel
1 æg
1 dl rasp
Salt og peber
Smør og olie

Kødet blandes med salt og lades trække i min. 5 minutter. Derefter formes det til 4 bøffer og vendes derefter i mælk, mel, æg og rasp (hvori der er kværnet lidt peber).
Krebinetterne steges i en klat smør og en skvis olie på en pande, ved middel/middelhøj varme, til de er gennemstegte og sprøde udenpå.



Når jeg skal panere noget, så gør jeg det generelt, som jeg har lært det af min oldemor. Jeg bilder mig selv ind, at det gør kødet mere saftigt? Måske jeg tager fejl, men ikke desto mindre, så vil jeg fortsætte sådan - det er nu hyggeligt at tage det med, som man har lært af "de gamle" i familien.

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar