torsdag den 23. april 2015

Så blev det torsdag!

Hurra! Det er torsdag, solen skinner, kaffen er på kanden og dyrene er stille - for once ;)

De sidste dage har været fyldt til randen med en masse; familiebøvl, stress, slægtsforskning, solskin og kaffe - i een stor pærevælling.

For en uges tid siden introducerede en veninde mig for slægtsforskning, hvilket fakkertalt er ret sjovt. Det er ikke så meget jeg er kommet i dybden med det, men jeg har da efterhånden lært nogle sjove ting; navne på en del forfædre. Navne, der har forundret og fascineret mig.
Med hjælp fra veninden og min kære mormor er jeg nu tilbage til tipoldeforfældre og leder nu efter tiptip'erne. Fantastisk!

En stor del af dagen i dag er gået med at tyde skråskrift fra kirkebøger = nearly impossible! Men jeg giver ikke op! Mulle giver ikke op!

Nå ja, og så er der også røget et par afsnit af Doctor Who ind over skærmen, jeg har virkelig forelsker mig i den serie. Den er spænding og kærlighed og rarhed og frygt og fantasi. Og kærlighed, masser kærlighed.
Lige nu er det yndlingsafsnittet The Day Of The Doctor - så fantastisk! Allons-y!

Aftensmaden er let i dag, hankønnet arbejder over, så han kommer hjem på et tidspunkt. Så til mig selv lyder middagen på Frikadeller med Baconbønner og en cremefraichedressing med dild. Når manden kommer hjem er der frikadeller med bådkartofler og bearnaise til ham. Kød, sovs og kartofler, så skal han nok blive glad.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar