onsdag den 15. april 2015

Glædelig onsdag

Kold, grå, kedelig, blæsende og våd.
Sådan startede dagen ud, og den fortsatte ligeså.

Men men men, nu er dagen så småt ved at gå på hæld, en lang dag. Kæresten min arbejdede over, aftensmaden blev til rester fra i går, telefonen har været rødglødende ovenpå en turbulent dag i går.

Jeg valgte i går, at bloggen her skulle startes op igen, hvilket jeg så absolut er glad for. Jeg har helt glemt hvor terapeutisk det er, at sidde og blogge. En masse tanker kommer ud, også selvom det ikke er alt der bliver skrevet.
Jeg kan reflektere over dagen, der er gået, mens jeg trækker vejret over en kop kaffe. Det er rart.



Tidligere på min "note to self"-side har jeg skrevet, at jeg skulle teste LCHF-frikadeller, og jeg må sige, at missionen er løst. Jeg er kommet op med, hvad jeg finder til at være, den bedste opskrift, som nettet absolut ikke skal snydes for.
Ærligt, jeg kan ikke smage forskel. Og min forskrækkede kæreste kan heller ikke, så de MÅ være gode.


LCHF-Frikadeller

500 g. hakket gris
1 stort løg i tern
4 spsk fløde
1 æg
2 strøgne tsk fiber HUSK
salt og peber

Steges i smør

Smid det hakkede kød i en skål, bland med salt og lad det trække 5 minutters tid.
Miks fars med løg, æg, peber og mælk, tilsæt derefter Fiber HUSK til farsen er sej.
Smelt smør på en pande, form frikadellerne og steg ved middel varme til frikadellerne er færdige.

Og husk, at jo længere farsen trækker, så mere sej bliver den når der er HUSK i :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar