fredag den 17. april 2015

Velkommen solskin

I dag er det min fætters fødselsdag. Knægten fylder 14 år (HOLY.. crap!), og for 14 år siden sad jeg på sygehuset med min moster, end ikke mere end 30 minutter efter han kom til verden. Jeg var med, da ynglet blev født, med inde på fødestuen, og det var uden tvivl noget nær den mest fantastiske oplevelse nogensinde.
Tillykke med fødselsdagen, spaghetti ♥

Og med denne fødselsdag følger der også dejligt vejr. Her i det nordsjællandske har der været god sol det meste af dagen, det har været skønt.

Desværre har min bedre halvdel en lang dag på arbejdet, så det er ikke meget jeg har nydt hans selskab i dag. Kan godt mærke, at jeg savner ham fra tid til anden, også selvom han er hjemme. Misforstå endelig ikke, han er en sød og opmærksom MAND, som er glad for sin computer. Han - ligesom jeg - slapper godt af når han sidder foran skærmen. Man kunne dog engang imellem godt tro, at han får rigeligt af det mens han er på arbejde (som nørd), men igen, jeg er ikke et hak bedre selv.
Savnet er han nu engang. Der er tidspunkter, hvor det kunne være rart at kunne hive ham en tur med rundt om søen - det bliver en kende trivielt at gå turen alene igen og igen. Men ak dog - så længe han er glad, så er jeg glad.

Om ikke andet har jeg fået lavet noget herhjemme, der er både blevet vasket op og køkkenet er blevet ordnet. Og jeg har langt om længe taget mig sammen til at få gang i noget af det fuldkornsdurummel, som jeg engang har givet meget lidt for i Netto.
Så bloggen skal ikke snydes for en fabelagtig opskrift på pizzadej!

Pizzadej

Opskriften er til 2 bradepandepizzaer

5 dl vand
50 g gær
3 tsk salt
1 spsk kokossukker
400 g fuldkornsdurummel
350 g hvedemel

Hæld vandet i en skål og opløs gæren deri. Tilsæt salt, sukker og olie. Tilsæt først fuldkornsdurummel og dernæst hvedemel i dejen. Ælt til dejen er glat og smidig. Stil dejen tildækket til at hæve et lunt sted i 1 times tid. (I mangel af tid kan den bruges med det samme)
Slå dejen ned på et meldrysset bord. Del den i 2 stykker og rul hvert stykke dej tyndt ud.



Tynd, lækker, perfekt pizzabund!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar