tirsdag den 12. maj 2015

Og lige som man bestemte sig for at køre ud og handle begyndte det at regne.

Ok, så det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg har lidt af nogle skøre ideer engang imellem. Og nogle hæslige vaner.
En kombination af skøre ideer og dårlige vaner kan være klamt.
Jeg har lige taget i selv i, at stikke en ske ned i et glas Nutella, som jeg så nu sidder og sutter på. En ske. Med Nutella. Kl. 10 om formiddagen. Sådan, Mulle!
Men men men.. Det smager jo altså fortrineligt - i små doser.

I det hele taget er sådan noget Nutella en sjov størrelse, det er efterhånden mange ting jeg har opdaget, at man kan bruge det til. Blandt andet er det skide godt i en toast; toastbrød smurt med Nutella og derefter i en toaster = love! Og det er riiiigeligt med en enkelt. Især, hvis man smører Nutella på den ene halvdel og Marshmellow Fluff på den anden ;)
I kager er det også fantastisk! Småkager, smørcreme, i cookies - Nutella; det jeg før i tiden mente til at være noget nær det klammeste på denne jord er nu blevet en stable i vores køkkenskab.

I går, mandag, var ikke hvilken som helst mandag. Dagen stod på råhygge med kæresten. Han holdt fri fra arbejde, og har dermed haft en forlænget weekend. Noget, jeg ikke kan huske er sket længe!
Så i dag blev ikke brugt så meget - der blev handlet ind, og sået persille. Krydderurterne er ikke forbeholdt sidste år, de skal også nydes i år.
Lige nu har jeg 2 plastikkopper stående med vand og persillefrø.


Derudover venter der sig også dild, basilikum og rucola. Basilikum blev sået i dag - så om et par uger skulle de alle gerne være klar til at blive planet ud.
Jeg regner med, at når kæresten min kommer hjem, så skal der plantes tomater ud - jeg har 2 fine tomatplanter fra min mormor, som snart skal ud i solen. Derudover skal der såes dild og rucola. Men det kræver manden min gider slæbe krukker rundt for mig.

Aftensmaden i dag er meget ligetil; vi skal have pizza a la Mulle. Bunden bliver lavet ligesom sidst (opskriften kan findes HER!), og som altid laver jeg 2 bradepander. Tomatsovsen står og køler af, hjemmelavet selvfølgelig.
 Kæresten skal have sin pølsepizza og jeg skal have med tun og ananas (for ligesom Nutella er ananas også ren kærlighed).

Jeg burde om lidt køre op efter noget mere gær og ost. Og mel. Men lige som jeg kom ud af badet begyndte det at regne, og regn + cykel er ikke = kærlighed. Har en lumsk idé om, at regnen har planer om at fortsætte et stykke tid endnu. Latterlige regn. Som tager til mens jeg skriver her.

Ak dog, jeg kunne også bare kaste mig over en kop kaffe og vente på den stopper.
Glædelig tirsdag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar