lørdag den 2. august 2014

Romkugler!

Lige for tiden har vi håndværkere omkring huset... Som arbejder weekend... ARGH! Facaderne er ved at blive renoveret, så der er støv OVERALT. Og de larmer. Og jeg er træt.
Lige nu ligner alt udendørs noget der er løgn, men det skal, forhåbentlig, nok ende med at blive godt.

 Disse fliser er forresten rødlige ;)

 

Og stolen er mørk brun
 Og alle facader ser lige nu sådan ud

Jeg glæder mig til de er færdige og der bliver lidt ro her igen. Om ikke andet så bare for i dag. Larm på larm.

Jeg havde store planer om at skulle lave romkugler i går. Det var købt ind til det hele, men men men.. Så fik vi gæster!
Som afslutning på kærestens første arbejdsuge kom en skøn veninde og hendes kæreste forbi med en sixpack. Og hvad der skulle have været "en eftermiddagsøl i solen" endte som grillaften, og det var skønt!
I dag er kæresten dog godt mærket - han har brugt formiddagen på at hige efter junkfood og sove - hvordan han kan det i denne larm aner jeg ikke, men lige nu er han HELT væk. Stakkels tømmermandsramte kæreste.

Bordet, som blev forsøgt ryddet op inden godnattid i aftes

Men det betød jo så, at romkuglerne ikke blev lavet. Så det blev til dagens mission!

Romkugler


1 hindbærroulade
1 mazarintærte
3 spsk romessens
2 spsk kakaopulver
2 spsk marmelade
Krymmel

Smuldr kagerne godt sammen og tilsæt kakaopulver og romessens. Ælt massen godt og grundigt i skålen til den er ensartet, og tilsæt derefter marmelade. Og smag til! (mmmm!)
Sæt massen på køl en halv times tid og tril derefter til kugler. Sæt kuglerne på køl i yderligere 30 minutter og tril dem derefter i krymmel.



Det er noget fedteri at stå med, men for filan de er det værd! Der går en del krymmel til når romkuglerne skal beklædes - jeg havde en pose med 60 g, og det var ikke nok til alle kuglerne.
Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar