søndag den 13. september 2015

Overspringshandling på overspringshandling

For 3 uger siden startede jeg på ny uddannelse på en anden uddannelses-institution. Det er stadig nørderi jeg har gang i, men på et andet niveau.

Med en ny uddannelse følger der en masse ting - der bliver undervist på en anden måde, hvilket vil sige, at hjemmearbejdet også er noget helt andet. Der skal læses en masse, ses en masse videoer og - på sigt - kodes en masse. I det hele taget, så foregår dette studie på en anden måde lige så meget uden for skolen, som den gør på skolen.

Og med hjemmearbejde kommer der også overspringshandlinger - altså er vi tilbage ved udgangspunktet i denne blog.
Jeg er efterladt bloggen en masse for så at vende tilbage til den. Jeg lover mig selv hver gang, at NU skal der gøres alvor ud af det, og jeg mener det hver gang, men kommer aldrig rigtigt videre. Altså er jeg kommet frem til, at bloggen altid vil være her, men jeg er her på deltid.


NÅ, overspringhandlinger er der masser af. For tiden går de ud på at hoppe på cyklen, handle ind og lave mad. Gå tur med hvalpen, som efterhånden er blevet så voksen, at han ikke længere bliver omtalt som hvalpen mere. Han er en stor dreng med krudt i røven - til trods for han snart er 2½ år, så er han ikke blevet langsommere. Alting skal stadig ske med fuld fart frem og i et tempo, hvor de færreste kan følge med.

Dagligt har jeg masser planer om en masse der skal gøres og klares - skole, hjem, hund, familie, venner, osv osv. Men faktum er, at jeg får ikke klaret halvdelen af de ting jeg gerne vil.
Jeg tror ikke der går en dag, hvor noget ikke bliver skudt til i morgen, for der skal jo også være hyggetid med hankønnet/gå en længere tur med hunden/huske katten, så han ikke føler sig overset og tilsidesat/læse op på morgendagens forelæsninger. Og derimellem ligger "mig"-tiden og kalder på mig. De der 5 minutter, hvor Mullepigen kan gøre det Mullepigen har mest lyst til og brug for.
De 5 minutter bliver gerne brugt på alt andet end det, jeg egentlig gerne vil.
Til gengæld er der sket noget helt andet, og meget stort i mit liv. Jeg har fået et stort wakeup call efter jeg var hos doktormanden sidst; jeg er begyndt at tælle kalorier. Noget jeg ALDRIG havde overvejet, at jeg ville gøre. Men det virker for mig; forbavsende godt. Så godt, at jeg i løbet af en måned har smidt 7 kg - så mangler jeg bare resten, men mon ikke det kommer.
Så mine 5 daglige Mulle-minutter går gerne med at ploppe måltider ind i min app, som holder styr på det hele for mig.

Og med en masse opdatering på mit liv kom jeg bort fra det jeg startede på; Overspringshandlinger.
Håber dagen er god ved jer derude.

//Mulle is out

Ingen kommentarer:

Send en kommentar