fredag den 5. juni 2015

Det, man normalt ikke gør

3 af den slags ting har jeg gjort i går.

  1. Jeg har spist Guldkorn til morgen
    Sukkerchok fra morgenstunden, og hvor var det fantastisk!
  2. Vi bestilte mad fra et pizzaria til aften
    Fedtet, fedende mad. Nøj, det smagte godt. 
  3. Drukket lige rigeligt med sodavand
    Endnu mere sukkerchok og endnu engang helt fantastisk.
Engang imellem er det nu rart med sådan en "ulækker" dag, hvor man tillader sig at lave ingenting og kvittere med mad, som ligger helt udenfor madpyramiden, og jeg må ærligt talt indrømme, at jeg var lidt af et svin. Eller - jeg var et svin.
Dog har jeg gjort det godt i dag. Denne højhellige Grundlovsdag. Dagen, der har stået på rigelige mængder vand (hvilket der vil blive skrevet om lidt længere nede) og en fantastisk hjemmelavet sandwich til aften. Dagen, der er brugt på råhygge og masser sol og varme. Dagen, hvor jeg ikke har fået taget billeder af urtehaven, så det må blive en af de kommende dage.

Rustikt baguette med blandet salat, tomat, agurk, bacon og løg

Og nu til den del med vandet:
For en uges tid siden bestemte jeg mig for, at jeg skal blive bedre til at drikke vand - jeg har altid været stor fan af vand, og har kunne indtage det i rigelige mængder. Men i takt med, at jeg er blevet voksen og har fået en hang til kaffe, så har vandet fået en anden plads.
Og det skal altså laves om på. Så nu har jeg fundet en gratis app, som 1 gang i timen minder mig om, at jeg lige skal tage mig et glas vand - og det har sq hjulpet!
Jeg er så småt ved at komme op på at drikke 2 liter + det løse om dagen, og det kan altså mærkes. Jeg er helt stolt af mig selv! Og i takt med, at vandforbruget er sat op, så er mængden af kaffe sat ned. Det er en win/win-situation.

I morgen står den på hygge med en veninde, som jeg ikke har set 1 års tid - hun bor i den ene ende af landet, og jeg i den anden, så det er desværre ikke alt for tit vores veje krydser, men det er skønt når det endelig sker.

NU vil jeg under dynen og slappe af til noget serieværk (hurra for Netflix), muligvis tvinge hunden til at skulle putte med mig. Til han bliver for varm og ikke gider sin mor mere. 5 minutter måske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar